.Blog se stěhuje na novou adresu: anteabloguje.cz ......................

Desatero triků nejmenovaného obchodního řetězce

31. prosince 2014 v 10:25 | Antea |  Osobně o sobě
... aneb jak vnutit zákazníkům prošlé či znehodnocené zboží a čím se máte řídit, pokud i nadále hodláte nakupovat v obchodních řetězcích (a riskovat žloutenku či salmonelu).



  1. Obracení uzenin x opičárny s čistými tácky
Přes noc se salámy a saláty nechávají ležet v pultech a akorát se přikryjí igelitovými pytlíky, případně pytli na odpadky. Ráno se pak přijde a salámy jsou samozřejmě oschlé, protože ty pytle nejsou schopny je přikrýt na 100%. A co si myslíte, že se stane s těmi vrchními oschlými kolečky? Tipujete vyhození? Špatně milánkové! Prostě se zastrčí dovnitř hromádky, kde jsou mimo jiné schovány také roztrhaná kolečka a pak se to nacpe nic netušícímu zákazníkovi.
Když víte a navíc denně vidíte toto, přijde vám rozkaz brát si na každé krájení salámu čistý tác doslova trapný. Když budete krájet jeden a ten samý salám 5x denně (což je u akčního zboží běžné), brát si pokaždé čistý tác i když ten předchozí je bez poskvrnky a používaný asi 2 hodiny je naprosto směšné.

2. Veskládávání patek do krájených sýrů
Z nějakého neznámého důvodu je přísně zakázáno dělat bločky sýrů z patek. "Prostě se to nesmí a přes to nejede vlak," zaječela vedoucí. když mne zaučovala.
A jak se existence patek řeší? Skrájí se při dělání plátků a když se pak plátky rovnají na platíčka nacpou se pod vzhledově akceptovatelné plátky stejně jako potrhané plátky a drobné kousky. Zákazníku, pořádně si to překvapení po rozbalení užij!

3. Skrajování prošlého zboží do pultů
Toto je moje oblíbené téma, protože jsem se sním srazila hned první den v práci a šla jsem do kolen. Co si asi tak myslíte, že se stane se zbožím, kterého se kvůli něčí hlouposti objedná moc a nestihne se prodat? Pošle se včas zpět? Vyhodí se? Dá se do akce, aby se prodalo? Vy najivkové, ne. Na vlastní oči jsem viděla, jak milá "vedoucí" rozkrájela do pultu několik dní prošlou debrecínskou pečeni a ta se ještě cca 2 dny prodávala než se vyprodala. A víte proč? Protože, kdyby se poctivě přiznalo, že se toho hloupě objednalo moc a prošlá debrecínka se vyhodila, byly by vysoké odpisy a nebyly by odměny. Přeju dobré chutnání!

4. Okrajování plísně
Sýry se skrajují na tácky postupně, takže každý sýr je několikrát rozbalen uložen do ledničky a opět rozbalen...atd. než se zcela skrájí. A když se při některém balení špatně zabalí a jedná se o méně prodejný druh, začne po nějakém čase v lednici plesnivět. Takže, když pak přijde čas znovu jej kus skrájet, vybaví se prodavačce pohled na pěkně chlupaťoučkou a zelenou plíseň. Vyvstává několikotázek: Který pitomc to tak špatně zabalil? To už je prakticky nemožné dohledat. A další: Co teď s tím? Všichni asi víme, že plíseň není jen tam, kdeje vidět, ale prostupje už celou potravinou a takové to, že plíseň je rakkovinotvorná. No, tak si představte, že můj vedoucí to asi neví. Prootže jeho řešení bylo, viditelně plesnivou část vyhodit a zbývající kus normálně rozkrájet a prodat lidem.

5. Nošení rukavic x sahání s nimi na všechno
Při práci s nebalenými potravinami musíme mít na rukou neustále rukavice. A pořád a pořád a pořád, abychom náhodou nějak nekontaminovali potraviny. To, že ale s rukavicemi saháme na všechno, jako bychom sahali holýma rukama a i když si je často měníme, stejně to není o moc hygieničtější než holé ruce, to už nikdo neřeší. Docela vtipná je i otázka nehtů. Mám dlouhé nehty a díky tomu mám rukavice na prstech takřka neustále roztržené a nehty mi trochu přesahují ven. Nehygienické? Ano, stejně jako to, že můžeme mít na rukou prstýnky a hodiny, ale to nikdo neřeší...

6. Nošení kšiltů x obsluhování nemocná
Neexituje být v práci bez kšiltu (alias debilky). Prostě ne, ne, ne! Co kdyby nám náhodou spadl vlas do salátu nebo zákazníkovi na salám? To by byla tragédie, ale to že běžně obsluhují nemocné prodavačky, které nonstop kašlají, kýchají, chraptí, tak že jim skoro není rozumět a o pauzách si horečky sráží paraleny, to nikomu nevadi.

7. Čerstvé zboží dávat v regále co nejvíce dozadu
Dám vám jeden malý tip, jak si při nakupování obstarat co nejčersvětší potraviny. Sahejte, co nejdále do regálů, čerstvé potraviny se totiž dávají právě tam. Určitou logiku to sice má, ale jakožto zákazníka mě nezajímá, že obchod potřebuje nejdříve prodat to, co bude procházet. Jako zákazník chci mít jídlo, co nejčerstvější a to je uložené v zadu v regálech.

8. Mytí kráječe uzenin silně jarovou vodou, špinavými hadry a postříkání dezinfekcí (dobrou chuť)
Schválně jestli víte, jak se každý večer myjí kráječe salámů a sýrů? Já jsem myslela, že se to šmrdlá horkou vodou, tak dlouho, dokud to není čisté. Ale kdepak, do horké vody se nalije pořádná porce jaru, až je voda zelená a pak se to párkrát přetře. Opravdu, mastnota mizí hned, sice to už pak nikdo čistou vodou znovu nebere, aby se z nákrojáků odstranil ten jar, ale to konzumenty trápit nemusí. Na závěr se totiž nákrojáky pořádně postříkají dezinfekcí a ta se na tom nechá zaschnout... a ráno se na tom pak pěkně začnou krájet salámy a sýry... A ty hadry, kterými se to matlá jsou tak neskutečně odporně špinavé, že bych si kolikrát s chutí vzala ještě druhý pár rukavic, fakt humus.

9. Pečivo ze země
V obchodních řetězcích se válí pečivo po zemi každou chvíli. Ještě neupečené,když se dává do stojanů, upečené, když se vyndavá z pece. Ve všech případech je ale postup řešení stejný. Jakmile se zákazník nedívá, šup s tím zpátky k ostatnímu, však on si to nějaký nic netušící člověk koupí.

10. Prošlé a vadné zboží aneb ať žije výroba
Když se náhodou prošlé zboží nepodaří nacpat zákazníkům, mělo by se vyhodit. Což se ale samozřejmě nedělá. Postup je takový, že se vše používá na výrobu. Salámy se nakrájejí do směsí, kterými se potírají lepší kusy pečiva a sýry se dávají na pizzu. Osobně jsem byla svědkem, když se kontrola znechuceně ptala, co je to za hnus a ukazovala přitom na mísy sýrů a salámů připravené na výrobu. Když pán pochopil oč se jedná, okamžitě to výslovně zakázal. A schválně jestli uhodnete z čeho se ten den, o pár desítek minut poté, co padl zákaz, dělala výroba? Ano, přesně z těch samých, zakázaných surovin, protože se nesmí dělat vysoké odpisy, páč by nebyly prémie...
 

23 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Vicky Vicky | Web | 31. prosince 2014 v 10:35 | Reagovat

super :) pekný Silvester a šťastný Nový rok :)

2 AB AB | E-mail | Web | 31. prosince 2014 v 10:42 | Reagovat

Jak to tak čtu, začínám bejt ráda, že masný výrobky nekupuju - ty by mě z výše jmenovaného trápily asi nejvíc. Takhle to mám hezky z domu a sama vím nejlíp, jak je to udělaný.
No a k pečivu...jsem asi prase, ale pravidlo tří-pěti-sedmi-dvanácti sekund uznávám a o rohlíky se ochudit v žádným případě nechci. :D

3 Antea Antea | Web | 31. prosince 2014 v 10:47 | Reagovat

[2]: Já už mám problém si koupit jakoukoliv nebalenou potravinu, ale bohužel to bez toho zatím nejde... Co se týče pečiva, tak když mi to spadne doma, tak to taky neřeším, ale představa, že kupuju něco, co se válo po zadupaném a páchnoucím skladě, se mi hnusí...

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 31. prosince 2014 v 11:16 | Reagovat

No super. A nezmění se to, pokud to zaměstnanci budou akceptovat, hlavně, že mají práci. Tohle by se ve všech supermarketech podle mě prostě mělo natáčet, zaměstnanci by je měli udat i s důkazy, i když pak ten supermarket skončí. A dělat to pořád dokola, dokud s tím nepřestanou - pokud to totiž budou bojkotovat všichni, budou muset. Jinak se to nezlepší nikdy. Konflikt mám práci x moje práce spočívá v ohrožování zdraví obyvatel je sice zlej, ale nedá se svítit.

5 Hanyuu Hanyuu | Web | 31. prosince 2014 v 11:23 | Reagovat

Jak mám teď ještě lepší pocit z toho, že nic ze zmíněného nekupuju. Ale mám mámu pracující v potravinách, takže o hodně věcech už vím léta... Tak nějak automaticky už vybírám zboží vždycky zezadu a neberu hned to první. :D

6 Kerria Kerria | Web | 31. prosince 2014 v 11:29 | Reagovat

Mám z obchodu podobnou zkušenost. Navíc jsem pracovala v malé prodejně. Většina věcí se dala odepsat, ale neprodané uzeniny šly rovnou do manka a navíc jsme je musely mít stále v nabídce. Co se dalo dělat, snažily jsme se prodat všechno. Baby šunka nám ležela na pultě zhruba 2 týdny - kupovaly ji téměř výhradně jen 2 zákaznice pro malé děti! Salám Křemešník byl doslova inventářem - za ty tři měsíce mého působení se ta štangle neprodala.
Krom toho mám pocit, že jsem byla jediná, kdo se snažil udržovat kráječ alespoň v jakés-takés čistotě. Když jsem přišla po volném víkendu a po směně jej čistila, byly uvnitř plesnivé zbytky - to se tam za jednu směnu vytvořit rozhodně nemohlo.
A protože vedoucí bylo zatěžko vracet pečivo, tak se dávalo zamrazit. Ono se to pak někdy, když se zase objednalo málo, krásně prodalo.

7 Melanie Melanie | Web | 31. prosince 2014 v 11:36 | Reagovat

Mamka dřív pracovala v obchodě, takže o spoustě z těch věcí už vím. Já moc salámů, sýrů apod. nejím, ale naši to dost kupují i přesto, že mamka ví, co se s tím v obchodě dělá. Teď to asi budu jíst ještě míň. :D
A stejně jako Hanyuu si beru zboží z regálů vždycky vzadu :D

8 Em Age Em Age | Web | 31. prosince 2014 v 12:16 | Reagovat

Bože, ten sýr, to snad není pravda. 8-O  8-O

9 Antea Antea | Web | 31. prosince 2014 v 12:47 | Reagovat

[4]: Naprosto souhlasím, mělo by se to zavřít. Jenže natočit to je takřka nemožné,. Když budu mít v ruce mobil tak jsem hned v středu pozornosti,protože za pultem být mobil nesmí. A když i přesto vyfotím vedoucí s debrecínkou v náručí, jak  dokážu že je prošlá?

[5]: Já se snažím nakupovat od soukromníků. Nemyslím si, že tam to bude ideální, ale lepší to být musí. Např. náš řezník je vyhlášený široko daleko a s prodavačkou se znám...

[6]: To je děs. Tady se myje kráječ každý den, ale té chemie, co se na tom nechá zaschnout... :-(

[7]: Tak to se tvé mamce docela divím. Já tam byla dva dny a už jsem nebyla schopná si z pultu nic koupit... :-!

[8]: Ale je, ale je. A je toho daleko víc...

10 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 31. prosince 2014 v 14:05 | Reagovat

[9]: Těžko říct, ideálně kdyby se dalo nějakou skrytou kamerou pořídit záznam o tom, jak se okrajuje plíseň a dává se to do prodeje a podobně a přimět všechny zaměstnance, aby to dosvědčili. Problém ale je, že to neudělají, aby měli místo, to mě na to právě hrozně mrzí.

11 Jindra Jindra | 31. prosince 2014 v 15:29 | Reagovat

[10]:  tak platit složenky musíš a na pracák se nikomu nechce. A kolik už bylo skandálů se zeleným masem a řetězec to nazve pochybením jednotlivce a vyhodí jednoho nebo dva lidi a jede se dál. A taky to nedělají jen řetězce, ale i malé prodejny, večerky, podnikové kantýny. Prostě honba za ziskem je v každém odvětví.

12 Jindra Jindra | 31. prosince 2014 v 15:33 | Reagovat

Ale musím říct, že v naší Bille a Globusu na mě potraviny působí čerstvě a kvalitně. Jak byly ty aféry se shnilou zeleninou, tak to jsem u nás vůbec neviděl.

13 Antea Antea | Web | 31. prosince 2014 v 15:50 | Reagovat

[11]: Jj, je to tak. Spoluprodávající pracovala v nějakém malém řeznictví a to, co mi vypravovala... děs. Smývání plísně ze salámů... apod. :-!

14 Janča Janča | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 16:15 | Reagovat

No ty vole. Teď nevím, jestli ti mám poděkovat, že to vím a dát si pozor (i když to v mnoha případech nejde) a nebo ti mám mít za zlé, že jsi nám to řekla a teď si jsem vědoma toho, že nakupuju takové hnusy. Říkám si, že kdybych třeba já myla ten kráječ, tak ho opláchnu nebo vezmu jiný hadr apod., jen nevím, jestli to jde a nechápu tedy, proč to tak neděláte. :D

15 Antea Antea | Web | 2. ledna 2015 v 16:25 | Reagovat

[14]: Na celý úsek jsou asi 4 hadry, které se používají, co jsem nastoupila. Není v mých silách opatřit si další hadry... nebo tyhle nechat např. vyvařit. Jediné, co můžu udělat a dělám je pořádně ten hadr vymáchat, ale je to minimum a pořád je to špinavý hnus... :-!

16 Janča Janča | E-mail | Web | 2. ledna 2015 v 22:18 | Reagovat

[15]: Aha, tak to je blbý. :( Alespoň že se ho snažíš vymáchat, snad to tak dělají i ostatní.

17 Dragell Dragell | Web | 5. ledna 2015 v 9:33 | Reagovat

Ani bych nic jinýho nečekala, brigádně jsem dělala noční na doplňování zboží v jednom velkém obchodním řetězci a kdyby lidi viděli, kolik tam je prachu, všeho lepkavého rozlitého a plísně v regálech, která se uk,lízí snad jednou za sto let. Po každé noční službě jsem měla černé ruce, až mi bylo zle.

18 Antea Antea | Web | 5. ledna 2015 v 12:08 | Reagovat

[17]: Jj, je to neskutečný hnus. Nechápu, že třeba zaměstnanci, kteří toto vidí si normálně na prodejně kupují jídlo... :-|

19 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 1:48 | Reagovat

Mám chuť poslat vám tam hygienu. Nic proti tobě... Teď jdu s prominutím zvracet. :-!

20 Antea Antea | Web | 6. ledna 2015 v 10:31 | Reagovat

[19]: Tohle je přesně reakce kvůli, které jsem to psala.:-) Je to nechutné a je to na poslání hygieny, ale oni se o ní dozví a připraví se. Jediné proti čemu se vymezuji, že hygienu bys poslal jim, ne nám, protože já se necítím být oni. :-)
Mimochodem snažila jsem se nenápadně ponouknout svého doktora, aby jim tam něco poslal, když jsem mu popisovala, jak jsem se nakazila tou virózou...

21 m. m. | Web | 9. ledna 2015 v 21:16 | Reagovat

A já myslela, že Ječmínek je největší nechuťárna. Zvedání věcí ze země, prodávání prošlého zboží či ztvrdlého pečiva, normální klasika. Stejně jako každodenní "přezdobování" včerejších či předvčerejších sendvičů, které spočívá v tom, že se oschlá šunka opláchne vodou a otočí, dá se tam nový sýr (ten většinou osvěžit nejde, ale kousek rozplizlého starého tam stejně na té staré šunce často zůstane), čerstvá zelenina (protože na gumové okurce a zvadlém salátu by se to poznalo), a tramtadadá.

Ale to s tím jarem, to je síla. Jinak s těma rukavicema a nelogikou jejich nošení mi to přijde stejně na hlavu. My je teda nikdy neměli, nějak nám je nikdy nikdo nedodal :D Na všechno se používaly kleště nebo sis natáhla na rukou igeliťák.

Jen nevím, proč si dáváš práci s tím ten řetězec nejmenovat. Mně přijde ujeté, jak se všichni něčeho bojí, nebo se tomu jen anonymně vysmějí. Vždyť tohle je šílené a není normální s tím nic neudělat. Mělo by být povinností každého člověka, kdo dělal v takové společnosti a tyhle věci viděl, aby zašel na hygienu a tam to oznámil, případně aby aspoň minimálně tu společnost neochraňoval anonymitou. Lidi si snad zaslouží vědět, co je to za podnik.

22 Antea Antea | Web | 14. ledna 2015 v 19:24 | Reagovat

Páni, to přezdobování mě dostalo :-)
Tím, že nejmenuji nechráním řetězec, ale sebe...

23 Gabriel Decay Gabriel Decay | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 11:22 | Reagovat

O většině věcí bohužel vím, protože jsem měl praxi v obchodu a je to dost mazec. Jsem zrovna po snídani, takže jdu zvracet :(

24 Amia Amia | E-mail | 16. ledna 2015 v 11:56 | Reagovat

To všechno znám, taky jsem tam chvíli dělala. Většina mi ale přijde normální, teda třeba zrovna to pečivo ze země. Jasně, pokud je podlaha zablácená nebo jen mokrá, tak ne, ale jinak, o co jde? Zvednu, ofouknu a pohoda.
Jsem proti plýtvání a když je bakterií málo, posiluje se tím imunita, takže...
A prodavači, kteří to vědí, si stejně kupují jídlo dál. Protože, co si budeme povídat, všude je to úplně stejné.

Netušila jsem teda třeba zrovna ty patky od sýrů. za ty jsem naopak moc ráda, že se i přes zákaz dávají, protože zrovna patky já třeba vyhledávám. Jsou nejlepší :-D

Naopak mi přijde nelogické, že pokud se něco na prodejně přímo peče a prodává (klasicky pizza nebo kuře), tak se neprodané kusy musí večr odepsat a vyhodit. Vzít si odepsané zboží na vyhození domů, nebo to dát bezďákům? Neexistuje.
TOHLE nechápu 8-O

25 Lydie Lydie | 16. ledna 2015 v 11:58 | Reagovat

Tak ty praktiky se dějí i děly v obchodech pořád.I za "totáče" - švagrová prodávala v "sámošce" a její šefová byla hrozná -nic se nevyhodilo......např..špekáčky, které se neprodaly a "zešedly", tak je potřeli špekem a vyleštili-vypadaly pak jak čerstvé.

26 surpan surpan | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 12:12 | Reagovat

Je to bohužel hnus. Ale nic se s tím nedá dělat. Ale podle všeho, co popisuješ, bych v tom viděl Billu. Protože to je fakt hnus, co jsem tam občas koupil. :-!

27 Lu.Blueberry Lu.Blueberry | Web | 16. ledna 2015 v 13:32 | Reagovat

Doprdele, jak zjistí dopředu kontrolu hajzlové... A nemůžeš to prostě nějak všechno zdokumentovat? Natajňačku natočit nebo já nevim a předat to příslušnýmu úřadu, protože tohle je fakt odporný a přece nelidský :O Vím, že to neni jenom tam u vás v obchoďáku, ale někdo s tím přijít musí...

28 M. M. | Web | 16. ledna 2015 v 14:05 | Reagovat

O_O  O_O Vedela som, že niektoré hygienické zásady sa určite nedodržiavajú, ale že je to až v takejto forme?? Človek si môže dávať pozor, snažiť sa neochorieť, dodržiavať hygienu, keď sa toto deje..

29 faun faun | Web | 16. ledna 2015 v 14:30 | Reagovat

Koukám, že problémy velké prodejny jsou hlavně v pultovém prodeji, já v maličké prodejně s balenými salámy a sýry už ze skladu měla hlavně trápení s pečivem, které se -pokud se ho objednalo hodně nebo se prostě neprodala odpolední zavážka- strkalo v pytlích do mrazáku a ve dnech, kdy už nebylo co prodávat, se vše nechalo rozmrazit a na chvilku se to strčilo do trouby na rozpeky ;-) Ale to záleželo hlavně na vedoucím, celkem jsem zažila tři a každý se s tím popasoval jinak. Jinak se také přistupovalo k rozpekům, hlavně těm sladkým, které se některé dny neprodávaly vůbec, ale vystavené na regálu musely být, kdyby náhodou přijela přepadovka kravaťáků z centrály. Za jednoho vedoucího se rozpeky večer sepsaly, přikryla se přepravka pytlem a ráno se lehce pocákala vodou a na chvilku se to dalo "oživit" do trouby, hladoví dělňasové, co přišli jako první, měli překvápko :-/

To, že lehce procházející maso se nabarví směsí koření a oleje a prodává se to "na grilování", to je docela známé, i ty oschlé salámy, co mě překvapilo bylo zjištění, jak se u vás čistí kráječ, za mých mladých let se to v hotelu odmáčelo právě tou teplou vodou, pomáhalo se tomu drátěnkou a vše se každý den mylo a sušilo... Ale taky byla moje šéfová teta u které jsem bydlela, tak jsem si nemohla dovolit nějakou levou ;-)
Zvláštní, že můžete mít hodinky, prstýnky a dlouhé nehty, myslela jsem, že je normální dělat školení o hygieně ;-) jako když mi kamarádka tvrdila, jak pracuje u pultu s nalakovanýma pařátama.... "Holky, neštvěte mě, to se přece nedělá...." čisté, nenalakované, zastřižené, bez cizích předmětů ;-)

[27]: U nás to záleželo na tom, jak vedoucí vycházel s oblastním dozorem, když vycházel dobře, tak mu ten chlap sám hlásil, kdy přijede :-D k nám jezdili kravaťáci z Tesca, protože "žába" pod Tesco už nějaký ten rok spadá. Co se týká hygieny, ti dělají akce nárazově, ale už jsem zažila i to, kdy nám přišlo varování v mailu, že se tak jednou někdo z hygieny prokecl v konverzaci s ředitelstvím a tak jsme o všem věděli.

30 Kiwi Zelená Kiwi Zelená | Web | 16. ledna 2015 v 14:41 | Reagovat

Moje mamka pracuje v jenom maloobchodním řetězci. Dřív dělala v úseku u uzenin a můžu říct, že jejich prodejna na tom byla v porovnání s ostatními opravdu výborně. Nebála jsem se toho, že budu jíst něco špatného (až na některé samotné uzeniny). Vím o tom, že se snažili zákazníky oblbnout, ale všechno to byla taky práce vedoucí ženoucí se za výdělkem. Prodávali tvrdé staré pečivo a dávali ho dopředu, pro čerstvé jsem sahala výhradně dozadu. Jakožto dcera přední zaměstnankyně jsem naštěstí znala všechny věci "ze zákulisí" z první ruky, takže jsme byli v pohodě.
To, co popisuješ, je opravdu masakr, nejhorší ale je, že si to dovedu docela přestavit a jsem schopná uvěřit, že to tak vážně někde může fungovat. Jasně, občas se stane nějakej malér, co se chudáci prodavačky můžou snažit zamaskovat (ač by neměly), ale dělat to cíleně, běžně?

31 Kira Kira | Web | 16. ledna 2015 v 16:12 | Reagovat

Trochu jsem tušila, že se s potravinami nedělá to, co si všichni myslí a co by se mělo.. Ovšem prodávat plesnivý sýr a prošlé potraviny s čerstvými - to nepochopím, nikdy! Každej si dneska prostě hrabe na svým písečku a kašle na ostatní.
A to, že je vzadu v regálech čerstvější zboží, to vím už dávno - a v zadu bývá taky méně "ohrabané" od jiných lidí ;)

32 porcelanovapanna porcelanovapanna | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 16:51 | Reagovat

Ú tak ale to je masakr :-! :D  Není teda lepší kupovat ty balený salámy? Pokud teda i u těch nepřeráží datumy :-D

33 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 16. ledna 2015 v 17:59 | Reagovat

Občas na tvůj blog chodím a pročítám si tu o tvé práci, osobně by mě zajímalo, kde nakupuješ potraviny ty, když jsi denodenně svědkem něčeho takového (to víš, my nezasvěcení smrtelníci se k tomu dostaneme jen prostřednictvím náhodných zpráv)? Jinak děkuju za upozornění a za typy, budu se snažit si dávat bacha :-D

34 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 18:02 | Reagovat

Další díl: McDonalds. Tam se vzadu dělá taky spousta zajímavých věcí, i když třeba ze země se nic nesbírá. :D

35 Jolča Jolča | 16. ledna 2015 v 18:02 | Reagovat

No fuj! Díky, že jsi to sem napsala, budu si dávat pozor. Mám na tebe jeden zásadní dotaz: Co by udělal tvůj vedoucí, kdyby zjistil, co tady veřejně rozhlašuješ?

36 fakynn fakynn | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 19:32 | Reagovat

Tohle je vážně humus, jsem ráda, že to radši nevidím a že jsem o tom nikdy do hloubky nepřemýšlela, i když tohle v podvědomí určitě mám.
Ono ale kupovat sýry a uzeniny vlastně nemá cenu. Když je to zabalené, jsou tam šílené hnusy, aby to vydrželo třeba i 14 dní v lednici, nebo pak tohle, co popisuješ. Fuj.

37 Beatrix Beatrix | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 20:15 | Reagovat

To je opravdu nechutné... No ale upřímně ani se nedivím. Když kolikrát vidím to jídlo za pulty, chce se mi zvracet už jen z toho pohledu. Nejhorší je, že zákazník tomu nedokáže vůbec zabránit.

38 Proby Proby | Web | 16. ledna 2015 v 20:57 | Reagovat

U nás se patky sýrů dávají na váhu, na cihly a prodají se normálně zvláště...
Jinak to u vás chodí fakt divně a jinak, než u nás...
7. Čerstvé zboží dávat v regál - to jedné je pochopitelné a dělají to všude... Musí se to prodat, aby nebyly ztráty  vzadu to chvilku vydrží a to vepředu se dá ještě v pohodě sníst a nikomu se nic nestane ;) :)

39 ukradenaslova ukradenaslova | Web | 16. ledna 2015 v 21:22 | Reagovat

:-? Tam bych tedy nepracovala ani náhodou. Pokud člověk opravdu chce, je schopný sehnat si jinou práci. Také mě dostávají některé reakce v komentářích - zákazník tomu nedokáže zabránit? Copak vám někdo vnucuje to kupovat? Já třeba salámy, párky, sýry a pochybné pečivo z 90% nejím a nekupuji. Také není na škodu se informovat, ve kterých prodejnách se toto děje (většinou to nejvíce závisí právě na vedoucích obchodu, ne nutně na řetězcích obchodů apod.) A pokud si myslíte, že si polepšíte tím, že koupíte balené potraviny, tak jste velmi naivní :) Většina lidí jen čeká, až to někdo vyřeší za ně, zatímco se těmi sajrajty budou dál cpát a planě nadávat. Dobrou chuť, vážení :))

40 Em Age Em Age | Web | 16. ledna 2015 v 21:52 | Reagovat

Tak jsem si ten článek přečetla znovu. Připomněl mi ho dnes jeden obchod, kde jsem byla nakupovat a úplně jsem byla při nákupu obezřetná. :D

41 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 21:52 | Reagovat

Je sice prima, že jsi to takhle sepsala, ale co jsi udělala pro to, aby se to tak nedělo?

42 Gabriel Decay Gabriel Decay | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 21:57 | Reagovat

[41]: Tak tohle je hodně dobrá odpověď :D

43 Apple Queen Apple Queen | 16. ledna 2015 v 21:58 | Reagovat

7) to robíme aj my! O jiektorých som ani nevedela a obchody ma začínajú desiť O_O

44 Nikky Nikky | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 22:03 | Reagovat

Presne viem, o čom píšeš :-( Ja som robila síce za pokladňou, ale mala som svoj pridelený regál na dokladanie tovaru a presne, tovar s najbližšou končiacou zárukou samozrejme dopredu. Najhoršie to však bolo, keď som išla zastupovať kolegyňu na úsek salámy-syry, kde asi robíš ty. Presne. Rukavice mi neustále niekde praskli a že som nimi aj blokovala a balila už nikoho netrápilo. My sme ešte aj mixovali šaláty a proste kopa a kopa nechutností, ale tak je to v každom obchode. Aj s balenými potravinami sa robia kde jaké hnusobstvá, ale jeme to všetci a už celé roky, to bude dobré :-) Samozrejme, že vlas mi do jedla zákazníkovi padnúť nemohol, ale náušnica by asi nikomu nevadila. Presne ako píšeš.

45 Amon Amon | E-mail | Web | 16. ledna 2015 v 22:14 | Reagovat

Tak tohle je dokonalý článek. (Ještě,že jsem nevečeřela...) Opravdu mne moc zaujal. Rozhodně si začnu dávat větší pozor...

46 Jannie Wearbliss Jannie Wearbliss | Web | 16. ledna 2015 v 22:56 | Reagovat

To je docela nechutné. Třeba to s tím pečivem na zemi. Já jsem pracovala v mekáči, a tam se také vyskytuje spousta pravidel, které se vůbec nedodržují, protože by se vyhodilo moc jídla. Například některá smažená masa bývaly ve vyhřívači alespoň třikrát delší dobu, než byla povolená doba. Totéž se dělo s hranolkami nehledě na hotové burgery. Když byl sýr "moc roztopený" zkrátka se vyhodil a vyměnil za nový, aby burger vypadal čerstvěji.

47 Grumpy Grumpy | Web | 17. ledna 2015 v 8:21 | Reagovat

Moc děkuji za článek, skoro až nevěřím svým očím, na co vše si dávat pozor (i když to kolikrát ani nejde). Pravidlo zadní řady jsem už taky objevila :-D Jinak chápu, že nemůžeš řetězec jmenovat, většinou zakazují vnitřní záležitosti probírat na veřejnosti nebo tak něco, že?

48 Otavínka Otavínka | Web | 17. ledna 2015 v 9:07 | Reagovat

Přesně z těch důvodů, které popisuješ, jsem přestala nakupovat šunku a maso i sýry v obchodních řetězcích. Jsem ráda, že to někdo napsal, jak to chodí. I když jsi neuvedla jméno obchodu, je to skoro stejné všude, protože všichni chtějí prémie a koneckonců jsou rádi, že mají práci. :-(

49 Jana Jana | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 10:02 | Reagovat

Tak jsem si napsala článek, kde se podobně navážím do pokladních. Naštěstí si jej mezi prvními přečetla moje kolegyně, která mne okamžitě upozornila, ať to smažu, že by mne mohli vyhodit - protože vynáším "výrobní tajemství" (tak tomu říkám já, ve smlouvě to je jinak). Takže tě neskutečně obdivuji, že jsi vydržela nenapsat, ve kterém městě a v jakém obchodě pracuješ, protože si to na rozdíl od mne můžeš dovolit :D A taky ti závidím :D kolik já bych toho napsala, by se lidi divili jako u Tebe :D

50 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 10:50 | Reagovat

Erm...ňamina...ale tam, kde kupuju uzeniny já, mi přijde vše v pořádku, salám není oschlý atd. Asi na to mají sci-fi technologii :-D
Ale až dostanu salmo, vím, kam jít s žalobou... :-D

51 raia | creyativite ^∇^ raia | creyativite ^∇^ | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 11:30 | Reagovat

našťastie som takmer vegatariánka ^_^

52 Antea Antea | Web | 17. ledna 2015 v 11:41 | Reagovat

[24]: Ty rohlíky by mi taky nepřišly jako taková tragédie, kdyby nepadaly v jedné nejvíce zadupané a znečištěné zóně. To plýtvání jídlem mě šokovalo také. Celé popelnice naplněné drahým jídlem, za které by bylo spousta lidí vděčných a pomohlo by jim. Tento řetězec ani nedává odpolední výprodeje pečiva za polovinu... Takže se vyhazuje opravdu hodně, protože drahé a oschlé pečivo nikdo nechce.

[26]: Já to bohužel potvrdit nemůžu :-)

[27]: Natočit se to nedá ani doložit se to nedá. A stačí aby někdo z obchodu nebo dokonce z celého řetězce měl známého na hygieně a jsou v klidu. :-(

[28]: Moje řeč, v daném obchodním řetězci bych si z potravin už nekoupila nic.

[29]: Když jsem myla kráječ bez jaru, dělala ze mě "vedoucí blbce a prase". Žádné školení o hygieně neproběhlo. Maso jsem v řetězci v životě nekupovala a ani se k tomu nechystám, to radši k obědu suché brambory.

[30]: Cíleně, běžně a když to neuděláš, máš průser.

[32]: Nn, datumy nepřeráží, alespoň pokud vím. Já pokud bych si měla koupit salám, tak už jedině celou nenačatou šišku, ideálně takovou, kterou ten den přivezli. :-)

[33]: Pečivo v malé pekárně a rohlíky, když je nejhůře tak i v řetězci, snažím se uklidnit tím, že pravděpodobnost, že vyhmátnu zrovna ohmataný nebo spadlý je malá. A pultové salámy, saláty a sýry jsem přestala kupovat úplně. měla jsem je ráda, ale za žloutenku mi to nestojí. Občas si tedy koupím balený salát, ale tam hodně hlídám datum trvanlivosti a to, jak se mi jeví...

[35]: Já myslím, že by mně vyrazili, ale to už je fuk, protože jsem před týdnem dala výpověď a teď pracuju jinde. Stejná práce, ale nesrovnatelně lepší podmínky, ale o tom až v jiném článku :-)

[39]: Taky jsem dala výpověď.

[41]: Dala jsem výpověď a snažím se informovat, co největší počet lidí. Nic jiného dělat nemůžu.

[45]: Děuju :-)

[47]: [48]: Zákaz vynášení informací mám ve smlouvě a  nechci riskovat nějakou žalobu.

[49]: Jj, ten článek jsem četla :-) Já nemám ráda, když okolí ví o mém blogu. Zná ho jen rodina a jinak nikdo, takže si naštěstí můžu dovolit být naprosto upřímná a ničeho se nebát :-)

[50]: Já nakupuju uzeniny a maso jen u našeho řezníka. Sýr jen český a celou nenačatou cihlu a saláty co nejméně, ale když mám nesnesitelnou chuť, tak jen balený a s dlouhou dobou do propadnutí. :-) A s tou žalobou máš pravdu, půjdeš prakticky na jistotu :-)

53 Choi Mari Choi Mari | Web | 17. ledna 2015 v 12:26 | Reagovat

Jsem opravdu ráda, že uzeniny a sýry jím jen výjimečně. Ohledně pečiva...ono to ani ve velkopekárnách není zrovna nejlepší. Když jsem slyšela, že přes Vánoce se potřebuje tolik strouhanky, že se i válí na zemi mezi šváby a stejně se to pak použije nebo že se jedné starší paní někdy kolem Silvestra ztratily zuby, měla jsem chuť přestat jíst pečivo.

Sama jsem byla v supermarketu na brigádě, ale u suchých potravin, kde takové věci moc nehrozí a pak u ovoce, kde jsem snad každou hodinu musela procházel všechno ovoce a všechno ošklivě vypadající nebo natlouklé vyhodit (paní, co to tam vedla na to byla vážně pes). Ale zase kamarádka v Kauflandu seškrabávala plíseň z ryb, tak ono to asi bude jak kde.

54 Snílek Snílek | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 14:30 | Reagovat

No tak to by mě teda zajímalo kde jsi dělala. Já jsem též pracovala na pultu a většina z toho, co jsi popsala není vůbec pravda.
1. bod - u vás jste možná museli brát na každé krájení nový čistý tác, u nás naštěstí nic takového neplatilo, pakliže šlo pouze o doplňování zboží. Plus se teda jednou denně musely vyměnit.
2. U nás to fugovalo tak, že pokud nebyl onen konec dostatečně tenký, použil se na ochutnávku. Navíc jsme dělali balené bločky sýra i z toho nakrájeného, tak se to prostě dalo tam.
3. - 4. To jako vážně? Tak tohle u nás opravdu nefungovalo. Pokud to bylo plesnivé, tak se to prostě odepsalo. Pokud bylo zboží moc, dalo se do akce.
5. Ano, tady souhlasím, taky mě to trochu občas zarazilo, že musíme mít rukavice a přitom saháme na "nehygienické věci" jako donesený čistý tác, nebo z chlaďáku dovezené saláty. Ale nehty a prstýnky? To jako vážně? U nás platil zákaz nošení prstýnků, hodinek, náramků a toho, co mohlo "znehodnotit" zboží. A opravdu se divím, že ti dlouhé nehty dovolila.
Ale zároveň se ještě víc divím, že ty která si tady stěžuje, jak je to strašně nehygienické, si ty nehty neostříhala po první směně! To mi přijde pokrytecké, když si na to stěžuješ, ale nic s tím neděláš.
6. S touto situací jsem se zatím nesetkala. Takže nemůžu ani souhlasit, ani nesouhlasit. Nicméně faktem zůstává, že jsem se ani jako zákazník, ani jako pracovník s viditelně nemocnou nesetkala.
7. To nemá jen určitou logiku. Je to logické a praktické. Přesně z toho důvodu, který jsi napsala. Obchod se samozřejmě snaží předně prodávat, to co projde dřív. Nebo ty snad doma raději spotřebuješ kafe co projde za 3 měsíce, než to co projde za dva týdny? Asi těžko. Ale jak vidno, tak jsi nepracovala na regálech, nebo ses jen náhodou mihla okolo. Pak by ses totiž vystříhala této radě, i kdybys měla ty nejlepší úmysly. Není nic příjemnějšího, než když se snažíš něco doplnit a půlka lidí ti to vezme ještě z palety a dalších několik lidí ti rozbordelí celý regál jen proto, aby si vzali jogurt, který projde až za deset dní a ne už za osm. Nebo akční sušenky ve snaze najít nějakou, která neprojde už za 4 měsíce.
8. Je pravda, že jaru se používá víc, než bys kdy doma udělala. Ale ty hadry opravdu nemáme v tak špatném stavu. Pravidelně jsme si je braly od uklízeček, aby nebyly v tak příšerném stavu.
9. - 10. Opravdu by mě zajímalo, kdes to dělala. U nás tohle neexistovalo. Když jsme si nemohli ani my zaměstnanci koupit pečivo, které se prostě neprodalo a zůstalo do rána, ale muselo se odepsat... Když něco spadlo na zem, fungovalo to stejně - odepsat (pokud ta zem byla čistá, tak ne, ale zase v místnustce, kde se rozpékalo pečivo bylo snad nejčistějc, takže...).  Možná to udělal nějaký hajdalák, ale drtivá většina tam byla zaměstnaná nastálo a raději budou bez prémie, než bez práce. Co se týče pizzy, máme polotovar, není důvod tam něco přidávat.

55 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 14:34 | Reagovat

Ano, ale co s tím člověk udělá? Nic. Leda tak to, že se bude pást...

56 Antea Antea | Web | 17. ledna 2015 v 14:40 | Reagovat

[54]: Já bohužel nemůžu napsat, kde jsem pracovala, ale takhle to tam chodilo, nemám důvod si vymýšlet. Nehty jsem si neostříhala z několika důvodů:
1. Byla bych jediná, takže bych to noc nevytrhla.
2. Rukavice, kterými se sahá na všechno, považuji za daleko špinavější než opečovávané dlouhé nehty.
3. Mám svoje dlouhé nehty ráda. Do osmnácti let jsem si je kousala a když se mi podařilo konečně podařilo přestat, jsem šťastná, že je mám dlouhé.

57 Van Vendy Van Vendy | Web | 17. ledna 2015 v 15:00 | Reagovat

[24]: O tom jsem se nedávno s někým bavila, prý darované věci by museli zdanit, tzn.zaplatit ještě darovací daň, což je šílená pitomost. Takže tomuto jevu nahrávají i naše slavné superzákony, které vytvářel nějaký blbeček. Možná ten samý blbeček, který vymýšlí rukavice na rukách a kšiltovky. Přitom, správná poznámka, na nachlazené, kašlající a smrkající prodavačky už nikdo nebere zřetel.
V prodejně jsem zatím nepracovala, ale vím už, že staré věci dávají dopředu, aby se prodaly co nejdřív a ty nejčerstvější dávají dozadu, podle toho někdy vybírám. U pečiva raději ni nepřemýšlím, jestli se to válelo někde na zemi, při přepravě se tomu asi nedá vyhnout. Prošlé salámy a saláty k tomu... to už mi říkalo pár bývalých prodavaček, že co se obchodních řetězců týká, tam by si raději koupily saláty klasicky balené a rozhodně ne ty z pultů. I když u nás jsou saláty a pomazánky, vypadající opravdu čerstvě. Ale to není klasický obchodní řetězec typu Tesco, Albert, Penny, Lídl nebo Billa. (Klidně budu jmenovat, nepracuji tam)
Asi to chce, trochu přemýšlet a eliminovat špatnosti.
Nápad s natáčením od Ann Taylor se mi líbí, ale taky si nedovedu představit, jak by to vypadalo ve skutečnosti. To by musel mít člověk nějaký miniaturní snímač a mikrofon v jednom...

58 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 17. ledna 2015 v 15:33 | Reagovat

To zní vážně otřesně, snad ani radši nechci vědět, odkud tvoje postřehy jsou. Musím ale říct, že mám opačnou zkušenost, i když ne ze supermarketu. Pracovala jsem rok v KFC a před nástupem jsem měla zato, že se tam asi bude dít něco obdobného, ale byla jsem překvapená, když jsem viděla, jak moc se tam dodržují všechny hygienické předpisy. Všechno musí být čerstvé, jak vypadá salát divně, jde pryč. Maso se vyhazuje po relativně krátké době a všichni si neustále myjí ruce. V porovnání s tím popisuje tvůj článek peklo. :D

59 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 17. ledna 2015 v 17:36 | Reagovat

Hnus! Tohle mně dost pořádně vytočilo. A díky ti, žes to hezky vykřičela do světa... Dobrý článek na titulku! Vůbec se ti nedivím, naopak jsem v šoku, žes na ně nezavolala nějaký ty "benga" :D Tyhle věci jsou zčásti v povědomí veřejnosti i vedení, ale očividně se jimi žádný "potravinový inspektor" zabývat nehodlá. Raději se pojďme navážet do hranolků v mekáči... logic -.-

Je to teda pěknej hnus ti řeknu, a klidně bych i napsal tu kterou prodejnu to vlastně hodnotíš. Ale to jsou tvoje starosti.

Díky za osvětu, sice to vůbec není k smíchu, ale napsáno to bylo s tím správným postojem. Jenom proboha ty překlepy... Vždyť to není nic těžkého si to jednou přečíst a zkontrolovat - neříkám nějaké hrubky, ale člen AK by na to možná ohled brát mohl.  Pak to je ke čtení asi jako ten sejra :P (No hate :))

60 Blanka Blanka | Web | 17. ledna 2015 v 18:52 | Reagovat

Pardon, ale nic nového .... [:tired:]

61 Amia Amia | E-mail | 17. ledna 2015 v 20:37 | Reagovat

[57]: Jj, taky o tom vím. Takže třeba ty košíky, kde lidé nakoupí a něco z toho darují do košíku, který to pak daruje potřebným. No, tak to je bohužel blbost, protože i tohleby se muselo zdanit, takže to raději vyhodí :-(

62 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 17. ledna 2015 v 23:56 | Reagovat

Tak snad to je ve venkovských malých krámcích lepší. Že aspoň ty kráječe myjou nějak hygienicky.

63 Willy Willy | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 1:59 | Reagovat

Spíš se dívím, že se tomu dnes někdo diví. Až se lidé vzpamatují a začnou žít normálním životem, bez třiadvaceti druhů papírů na sraní, pak teprve poznají, co je to skutečný život.

64 Maggot Ginger Maggot Ginger | Web | 18. ledna 2015 v 9:30 | Reagovat

Sice to není nic nového, ale stejně mě to dost znechutilo .. vážně je v dnešní době nejlepší si všechno vypěstovat sám a  nakupovat na farmářských trzích čerstvé sezónní potraviny.. ;-) škoda jen, že to u nás ještě není tak pořádně rozšířené..

65 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 10:28 | Reagovat

[52]: Hmm tak v tom případě vidím nadějně Makro 8-) na tohle je ideální.

66 Antea Antea | Web | 18. ledna 2015 v 11:03 | Reagovat

[58]: Tak to je zajímavá informace. Už jsem o KFC slyšela, že je dobré, ale nevěřila jsem. :-)

[59]: Nemůžu napsat, o který řetězec se jedná, mám ve smlouvě mlčenlivost a nechci riskovat žalobu...

67 Kerria Kerria | Web | 18. ledna 2015 v 13:46 | Reagovat

[62]: V malých krámcích je to horší, pracovala jsem tam. Štangle salámu leží na pultě obvykle týden i déle. Někteří lidé si myslí, že když je málo odkrojená, že je čerstvá, ale ani to není pravda - prostě si pro ten salám chodí jen 1-2 lidi. Typické to bylo pro babyšunku, pro tu si chodily 2 maminky a to ani ne každý den. Každá kupovala po 10 dkg pro dítě - můžeš si spočítat jak dlouho to trvalo, než se prodal 2 kg blok :-!
O kráječích jsem se zmiňovala už dřív [6]:

68 ella,ellaveci ella,ellaveci | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 13:52 | Reagovat

Tak a teď se mi udělalo totálně zle.

69 Marillee Marillee | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 13:54 | Reagovat

FUJ. :D
(Né, že bych tyhle věci už nevěděla, ale připomenout si je není nikdyn a škodu. :D)

70 kisswithafist kisswithafist | 18. ledna 2015 v 14:12 | Reagovat

[4]:  no jo, jenže na to podepisiješ prohlášení o mlčenlivosti a další podobný sračky...
btw dělá se to všude a když se zamestnanec ozve nebo by neco proti tomu delal tak by letel, a priznejme si ze v dnešní době sehnat práci není zrovna peříčko :-)

71 Domca Domca | 18. ledna 2015 v 16:58 | Reagovat

me stacilo kdyz jsem delala v nejvyhlasenejsi pekarne...:!

72 Christine Christine | Web | 18. ledna 2015 v 17:42 | Reagovat

Netuším kde pracuješ, ale sama dělám v obchodě s potravinami v oddělní mléčných výrobků a u nás tedy nehrozí, aby se prodávalo prošlé zboží. Zboží se stahuje tři dny dopředu od data spotřeby a zlevňuje se přibližně na polovinu, co se neprodá ani ve slevě se prostě odepíše. Totéž v oddělení uzenin a např. zeleniny. Válet to takhle, nikdy bychom neprošli žádným auditem O_O

73 Terka Terka | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 20:03 | Reagovat

Jo, o tom, že se čerstvější věci dávají dozadu, vím. Učili nás to ve škole (ekonomika a podnikání), když jsme probírali managament a takhle to prostě chodí, bohužel... my uzeniny kupujeme už poměrně dlouhou dobu v řeznictví přes ulici naproti našemu domu, takže si myslím, že už o něm alespoň něco víme... ačkoli, člověk si nemůže být jistý nikdy, dokud to nezkusí, že ano. :-) Alespoň můžu být ráda, že ve velkých obchodech nenakupujeme tak často. :-) Nicméně, bude je to tak i u nás v Albertu, kam moje babička často chodí, pak se nedivím, že se u ní znovu objevila ta rakovina... :-?

74 Angie Angie | Web | 18. ledna 2015 v 21:22 | Reagovat

Tak to je... drsný. Ono nějaké povědomí o takových "praktikách" je, ale ještě jsem nečetla nic takhle do detailu, tedy mohu říct, že to pro mne byla "novinka". Možná až na to s tím čerstvým zbožím, já vždycky koukám na datum (otázkou je, jestli si to taky někdo netiskne, jak chce :D) a třeba u jogurtů stačí sáhnout o pár kartonů dolů a hned je datum jiné.

Upřímně, před chvilkou jsem jedla a až mě málem natáhlo.

75 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 23:10 | Reagovat

[52]: Tak v tom připadě vidím nadějně Makro. Tam se to v podstatě jinak koupit nedá a když už tak zabalené v tom yummy plastu. :D

76 Papája Papája | Web | 19. ledna 2015 v 10:22 | Reagovat

tyyy vado, tak to je masakr,
my kupuje uzeniny a sýry balené a nebo v jednom malém vyhlášeném obchůdečku

zajímalo by mě, co to bylo za obchod :D

77 Charlie Charlie | Web | 19. ledna 2015 v 12:16 | Reagovat

Jako pracující praxi v tomto oboru nemám, ale jako zákazník jsem okolo přeskládávání zboží zjistila jinou věc.
Možná proto, že už hodně lidí zjistilo, že čerstvé zboží je vzadu a jim se to dříve procházející hromadí, tak to nové dají na pult až je to staré prodané. Mezitím ale i to nové zestárne.
Od té doby to dělám tak, že pokud je datum spotřeby z obou směrů stejné, tak si to nekoupím a snažím se najít náhradu, případně zajít jinam.

78 Antea Antea | Web | 20. ledna 2015 v 13:33 | Reagovat

[76]: To říct nemůžu i když bych ráda :-)

79 Lydie Lydie | 21. ledna 2015 v 0:50 | Reagovat

[76]:No -- moc si nepomůžeš ve vakuově balených uzeninách a mase jsou přidány různé věci a voda...přečti si nálepku.

80 Lydie Lydie | 21. ledna 2015 v 0:52 | Reagovat

[73]:Buď v klidu - rakovina není z nečisých rukou ap.....

81 userka userka | E-mail | Web | 23. dubna 2015 v 16:19 | Reagovat

Před chvílí jsem se ptala na to, co že se s těma potravinama děje tak hroznýho. Tak už mi odpovídat nemusíš, už jsem si to tady v dalším článku přečetla :D Nedělám si žádný iluze o tom, že s balenýma potravinama se snad před zabalením zachází líp.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama